Marketing Haagse Binnenstad, de publiek-private stichting die zich bezighoudt met de promotie van het winkelgebied in het centrum van Den Haag, heeft vrijdag burgemeester Jan van Zanen een bijzondere rondleiding door de binnenstad mogen geven.
Samen met een aantal ondernemers toonden zij de burgemeester de verschillende facetten van ‘gastveiligheid’ die de stichting het afgelopen Coronajaar heeft ingezet om bezoekers een zowel veilig als gastvrij gevoel te geven bij een bezoek aan het centrum.
Zo zorgen de herkenbare piccolo’s voor een persoonlijk welkom en aangename vraagbaak voor bezoekers. De stad werd daarnaast aangekleed met aantrekkelijke signage met gastvrije boodschappen als “geef elkaar de ruimte” om bezoekers op subtiele wijze op de anderhalve meter-regels te wijzen.
De ondernemers deelden met Van Zanen hun hartenwens voor de binnenstad; het creëren van een fijn bezoekersklimaat voor zowel de bezoeker als de ondernemer. Zelf gaf de burgemeester aan dat hij hoopt op meer verbroedering en verbinding.
Van Zanen was onder de indruk van de werkzaamheden van de stichting. Hij erkende dat er “in geen enkele andere binnenstad in Nederland een vergelijkbaar platform is waar ondernemers én gemeente op grote schaal financieel investeren in een organisatie die de marktpositie van een binnenstad op deze manier verstevigd”.